after wedding

sekarang nie aku dah bergelar suami…lepas kawin ni macam2 benda kene ubah…tak sama ngan hidup bujang.memang lain.lepas melafazkan akad, aku memang betul lega.sebab satu lagi cabaran hidup dah selesai.aku telah masuk ke alam baru. kehidupan yang perlu dikongsi dengan insan yang bernama isteri.kalau orang cakap kahwin lambat tu rugi, memang betul….kalau orang kata seronok lepas kahwin, memang betul.seronok lepas kahwin ngan sebelum kahwin memang lain, sebelum kahwin kalu nak pegang tangan depan orang lain atau depan parent mesti rasa segan, lagipun agama kita pun tak bagi kita bersentuhan kiranya kita bukan muhrim.tapi bila dah kahwin ape nak buat tak jadi masalah, sebab dah bergelar suami isteri. kalau lelaki seronok sebab bila balik kerja, ada orang masak, basuh kain, jemur kain.tapi sebagai suami kene la tolong.jangan harap 100% pada isteri.sebab isteri tu bukan mesin.so semua main peranan,alhamdulillah aku pernah duduk berdikari, jauh dari mak bapak, jadi aku takder masalah nak tolong isteri aku kat dapur.walau penat sekali pun mesti tolong…kalau setakat korang kahwin nak puaskan nafsu baik takyah kahwin..isteri bukan pelacur….jangan la korang harap kalau ada isteri, korang boleh goyang kaki duduk kat rumah.kene bertolak ansur dalam ape masalah sekali pun, so korang kene faham maksud aku…kalau ada rezeki aku akan jadi bapak pulak.hahahha, korang yang baru nak kahwin tu, cepat2 lah,…yang tengah bercinta, jangan leka….hehehhee

Advertisements

wawan n tim

dsc_0267-copy-small1

dsc_0314-small1

ni gambar masa majlis perkahwinan aku, belah pempuan….niway gambar yang first memang gambar aku, yang no.2 ni bukan la gambar aku…tetapi sahabat dan adik ipar aku….wawan yang berdiri tu n tim yang duduk….tim adik ipar aku…..wawan memalu masa nie….sebab kene paksa bergambar ngan tim. memang segan habis dia masa nie….niway, korang memang best….disebabkan hujan maka hari tu tak der la kami g outdoor, buat indoor jer kat dalam bilik…hehehhe.terima kasih kat “azwinomar/izwanazman/zalhilmy/zalhilman/wawan/lyn/faizal” sebab saport aku masa sebelum nikah sampai habis majlis.hehehehe

gambar credit to mr.faizal, tahniah sebab dah jadi bapak…